

BENEFITY CENTRÁLNÍCH NÁKUPŮ
- Agregací nakupovaných komodit lze dosáhnout významných úspor nákladů
- Standardizuje kvalitu nakupovaných komodit u všech zúčastněných organizací
- Dochází ke snížení administrativních nákladů a optimalizaci kapacit
- Nabízí možnost jak inovovat služby napříč resortem v relativně krátkém časovém období
- Zaručuje zadavateli přehled o smluvních vztazích s dodavateli
- Poskytuje jednotný technický standard nakupovaných služeb pro celý resort
CHRONOLOGICKÝ POSTUP CENTRÁLNÍCH NÁKUPŮ
- Provozně nákladový audit nakupovaných služeb u všech zúčastněných organizací
- Právní analýza stávajících smluv
- Uzavírání smluv o centralizovaném zdávání se všemi zúčastněnými subjekty
- Stanovení specifických požadavků k zajištění stálé úrovně kvality
- Definování vhodných nákupních strategií a modelů
- Návrh a připomínkové řízení k zadávací dokumentaci
- Zadávací řízení, možnost využití ELEKTRONICKÉ AUKCE
- Prezentace a implementace nových podmínek u jednotlivých zúčastněných organizací
- Monitoring čerpání předmětu plnění napříč rezortem
- Kalkulace dosažené úspory
VYBRANÉ ÚSPĚŠNĚ REALIZOVANÉ PROJEKTY CENTRÁLNÍCH NÁKUPŮ:
U výše uvedených zadavatelů ANDERSON zajišťoval komplexní expertní podporu centrálních nákupů.

TELCO AUDIT
- Provozní a technické posouzení využívaných telco služeb
- Rozbor a analýza platné smluvní dokumentace
- Nasazení speciálních analytických nástrojů ANDERSON
- Podrobná analýza aktuálních potřeb Klienta
- Prezentace komplexního auditu a návrh konkrétních optimalizačních opatření
TELCO OPTIMALIZACE
- Koncentrace a sjednocení jednotlivých kategorií telco služeb do jednoho balíku
- Zvolení vhodné formy výběrového řízení – více viz VÝBĚROVÁ ŘÍZENÍ - VEŘEJNÉ ZAKÁZKY
- Vypracování optimální formy zadávací dokumentace a její distribuce operátorům
- Zajištění průběhu výběrového řízení, porovnání nabídek z hlediska kvantitativních i kvalitativních ukazatelů a zpracování uceleného výstupu jakožto podkladu pro rozhodnutí Klienta
- Asistence při smluvních jednáních s operátory
- Supervize nad implementací nových smluvních podmínek a parametrů služeb
TELCO SPRÁVA
- Průběžný monitoring provozních nákladů na telco služby
- Zpracování a controlling fakturace za telco služby
- Rozúčtování telco nákladů (interní nebo na další subjekty)
- Automatizace zpracování účetních dokladů
- Monitoring plnění smluvních podmínek ze strany operátorů
- Průběžná administrace telco služeb
- HelpDesk pro uživatele
- Fraud management
IT a telekomunikace (dále jen ICT) se postupně staly integrální a strategickou součástí života každé firmy. Podnikání většiny firem je velice úzce provázáno a na správném fungování jsou mnohdy přímo úměrně závislé hospodářské výsledky. Rozmach ICT ovšem přinesl i značnou rozmanitost, složitost a velkou komplexnost, která nastolila potřebu efektivní správy jak z pohledu technického, tak finančního a v neposlední řadě také lidských zdrojů.
Změnila se i situace na trhu dodavatelů ICT služeb a zařízení. Zvýšená konkurence na poli ICT (umocněná probíhající liberalizací telekomunikačního trhu) vyvolává na straně jedné snižování cen zařízení a služeb, na straně druhé ovšem vytváří méně a méně přehlednou džungli nabídek jednotlivých produktů, služeb, různých tarifů a cenových plánů.
Pro společnosti se stává více a více obtížné vybrat z této široké nabídky ten nejoptimálnější produkt či službu, který by odpovídal nejen kvalitativně ale hlavně cenově, zejména jedná-li se o moderně řízenou společnost, která soustředí maximum lidských a finančních prostředků na tu část podnikání, která je pro život firmy hlavní a klíčová. Náklady na ICT již zdaleka nejsou zanedbatelnou položkou v nákladech společností a výše popsaná situaci u většiny společností vyvolává potřebu tyto náklady optimalizovat a dlouhodobě efektivně plánovat.
Konzultanti ANDERSON se dlouhodobě pohybují na trhu ICT a jsou schopni nezávisle a profesionálně posoudit ICT potřeby společností a provést patřičné nákladové analýzy. Při porovnání stávajícího řešení s nejlepším řešením dostupným na trhu v daném období je v naprosté většině případů identifikován prostor pro optimalizaci nákladů. Dalším logickým krokem je poté vyvolání výběrového řízení zastřešeného poradci společnosti Anderson, kteří provedou posouzení nabídek a díky své nezávislosti vyberou pro klienta to nejvýhodnější řešení.
Pro klienta je toto velmi výhodné, jelikož nemusí investovat lidské, ani finanční zdroje do procesů, které nejsou přímou součástí hlavního předmětu podnikání klienta, a zároveň může své zdroje soustředit na aktivity, které jsou v daném čase prioritnější a pro samotný chod společnosti klíčové. Klient dále není nucen zabředávat do detailních technických (HW, SW, umístění společnosti, typ připojení atd.) a tarifních detailů. Činí tak de facto pouze obchodní a strategické rozhodnutí.

STÁTNÍ SPRÁVA A SAMOSPRÁVA – VEŘEJNÉ ZAKÁZKY
- Zakázky malého rozsahu do 2 mil. Kč
- Veřejná zakázka dle zákona č. 137/2006 sb., o veřejných zakázkách, v platném znění
- Možnost využití institutu tzv. Centrálního zadavatele pro jednotný nákup zastřešující i další organizace
- Provádění auditu veřejných zakázek
- Elektronické aukce
V oblasti zadávání veřejných zakázek poskytujeme jak konzultační pomoc, tak i kompletní zadavatelskou činnost. Zajistíme všechny od zadavatele přenositelné úkony a činnosti na základě mandátní smlouvy.
Naším společným cílem je zajištění transparentního, nediskriminačního procesu výběru s ohledem na ekonomicky a organizačně nejvýhodnější způsob provedení výběrového řízení pro zadavatele. Zejména pak dokážeme nabídnout možnost zkrácení průběhu výběrového řízení na nejkratší možnou mez díky výběru vhodného typu řízení a pružnosti naší firmy při přípravě potřebné dokumentace.
U zakázek na stavební práce jsme navíc připraveni poskytnout zvláštní odbornou péči zahrnující např. kontrolu výkazu výměr (případně i jeho zpracování) a odborné posouzení jednotlivých nabídek přímo naší firmou nebo ve spolupráci s projektantem.
ANDERSON na základě smluvního vztahu, provádí pro objednatele, v rámci organizačního zabezpečení celého průběhu zadání veřejné zakázky, zejména následující činnosti:
- zajištění uveřejnění oznámení zadávacího řízení v informačním systému České republiky a EU (TED)
- kontrola úplnosti předané technické části dokumentace
- zajištění finalizace a kompletace zadávací dokumentace
- distribuce zadávací dokumentace zájemcům o veřejnou zakázku
- vypracování jmenovací listiny pro členy komise pro otevírání obálek a hodnotící komise
- vypracování čestných prohlášení členů komise pro otevírání obálek a hodnotící komise, v případě účasti na jednání komise i pro jejich náhradníky
- organizační zabezpečení přijímání obálek, otevírání obálek s nabídkami jednotlivých uchazečů včetně pořízení protokolu o otevírání obálek s nabídkami
- vypracování stručné charakteristiky nabídek
- vypracování rekapitulace obsahu podaných nabídek
- organizační zajištění všech jednání hodnotící komise, účast na nich, pořízení zápisů včetně dokumentů vyžadovaných zákonem
- vypracování "Rozhodnutí o přidělení veřejné zakázky" a předání zadavateli k podpisu
- rozeslání "Rozhodnutí o přidělení veřejné zakázky" uchazečům
- vypracování a zajištění uveřejnění výsledků zadávacího řízení v informačním systému
- zpracování zprávy zadavatele o průběhu zadání
- zpracování kompletace a předání veškeré dokumentace o průběhu zadání veřejné zakázky zadavateli
V případě podání opravných prostředků ze strany uchazečů se pak tato činnost rozšiřuje o:
- zpracování rozhodnutí zadavatele o námitkách
- zpracování případného stanoviska zadavatele pro ÚOHS
- předání dokumentace o zadání zakázky na ÚOHS
- ukončení soutěže po rozhodnutí ÚOHS o návrhu uchazeče
KOMERČNÍ FIRMY – VÝBĚROVÁ ŘÍZENÍ
- Zpracování poptávkové dokumentace – RFP
- Stanovení transparentních kritérií výběru
- Zveřejnění a distribuce poptávkové dokumentace
- Komunikace s potenciálními dodavateli - benchmarking
- Vyhodnocení nabídek a prezentace doporučení k výběru
- Asistence při smluvních jednáních s dodavateli
- Elektronické aukce
Volitelně: Organizace veřejných obchodních soutěží (podle ustanovení § 281 a následně zákona č. 513/1991 Sb. obchodního zákoníku)

- Vstupní analýza - zpracujeme a zformulujeme základní parametry Vašeho návrhu do projektového záměru. Vytvoříme kartu projektu a žadatele. Zjistíme, z jakých zdrojů by bylo možné záměr financovat. Zjistíme, jaké šance má záměr na získání dotace z některého ze strukturálních fondů EU či grantových a dotačních schémat lokalizovaných v České republice. Činnost končí zjištěním a vybráním vhodných zdrojů financování a doporučením, jak dále pokračovat.
- Příprava projektu - zpracujeme kompletní žádost o dotaci pro Váš projekt či její část. Mezi obvyklé služby „na klíč“ patří vypracování studie proveditelnosti, ekonomické analýzy, definice podnikatelského záměru, analýza nákladů a užitku, atd. V případě, že se rozhodnete vypracovat projekt vlastními silami, nabízíme odborné konzultace.
- Řízení projektu - zajistíme realizaci Vašeho projektu podle kritérií, uvedených ve smlouvě o přiznání dotace. Naše činnost může obsahovat sledování nákladů z hlediska jejich uznatelnosti, komunikaci s implementačním orgánem, podávání průběžných zpráv a závěrečné zprávy včetně správného vyúčtování poskytnuté dotace. Cílem této služby je eliminace rizika vrácení dotace.
- Projektová příprava a projektový cyklus - příprava projektu je v mnoha ohledech tou nejdůležitější částí celého cyklu: zahrnuje identifikaci problému, plánování projektu a zajištění financování. Platí, že dobře připravený projekt má daleko větší šanci na úspěch. Problémy, které vyvstanou v této části a nejsou dořešeny, se zaručeně v průběhu realizace projeví ještě silněji. Přípravná fáze bývá většinou řazena jako první část tzv. projektového cyklu, který je tradičním postupem při psaní projektu. Jednou z variant je 5 fází cyklu:
Identifikace problému – vstupní formulace idejí projektu v termínech cíle, výsledků a aktivit projektu.
Plánování projektu – všechny detaily projektu jsou specifikovány na bázi proveditelnosti a posuzovány vzhledem k opatření a politikám. Nutná je analýza zainteresovaných skupin a rizik projektu, následuje tvorba logického rámce projektu.
Zajištění financování zahrnuje sestavení pracovního týmu, pracovního plánu (harmonogramu), rozpočtů a vyplnění přihlášky projektu.
Implementace je vlastní realizace projektu. Příjemce pomoci se při realizaci řídí obsahem smlouvy s poskytovatelem a pravidly pro příjemce pomoci.
Zhodnocení představuje nejenom administrativní uzavření projektu, ale i vypracování závěrečné a hodnotící zprávy a sledování provozu a užívání výstupů.

- Snižování nákladů – dosažení stejné nebo rostoucí kvality produktu či služby při snížení nákladů, opodstatnění klíčových finančních investic pro management, určení oblastí pro potenciální úspory a zvýšení efektivity, redesign nákupních procesů s využitím moderních technologií
- Zvyšování efektivity a výkonnosti procesů – nastavení měřitelných parametrů pro sledování výkonnosti procesů a možnosti identifikace oblastí pro zlepšení jak z hlediska efektivity práce, tak z hlediska vynaložených nákladů
- Zvyšování kvality poskytovaných služeb – potřeba snížení chybovosti zavedením jednotného postupu, vytvoření zastupitelnosti klíčových pracovníků a systému sdílení know-how
- Zavádění nových služeb a postupů – potřeba včlenit nové služby do existujících procesů a struktur, redesign stávajících služeb a produktů
- Ekonomické a finanční poradenství - studie proveditelnosti, analýzy nákladů a užitků, analýzy protihodnoty, studie optimalizace nákladů, strukturování PPP, organizační studie, benchmarking, analýzy rizik a jejich redukce, identifikace investičních potřeb a jejich ekonomicky udržitelného splnění
- Expertní asistence - převzetí části úkolů exekutivních manažerů Klienta formou vypracování konkrétního úkolu, činnost může být prováděna buď externě nebo interně
- Zaměstnanecké benefity – zavádění nových zaměstnaneckých benefitů a jejich implementace do prostředí Klienta
- Metodická podpora - vypracování vnitrofiremních dokumentů (organizační řád, pracovní řád, směrnic)